onsdag 3. februar 2010

Vipi!

En liten oppdatering fra Kristine og Marie:

Her er alt helt supert! I helga var vi og besøkte Miriam og Renate (to andre studenter fra klassen). Etter en lang busstur, med høy fart, kom vi frem til Morogoro, en liten og varm by. Miriam og Renate bodde på praksisplassen, så vi fikk hilse på mange av ungene og de ansatte.

Lørdags morgen dro vi av gårde for safari. Vi ble ganske skuffet da vi ble hentet i en liten bil som skulle ta oss med på turen. Men etter at vi fikk presset all bagasje og turguiden i bagasjerommet fikk vi bedre plass, og humøret ble bedre. Vi var i nasjonalparken Mikumi, der fikk vi se masse dyr! Vi så blant annet sjiraffer, elefanter, sebraer, flodhester og krokodiller. Høydepunktet for hele turen var da vi endelig fikk se løver! Ti hunnløver og løveunger som lå å koste seg under et tre. Etter safarituren dro vi til et hotell like i nærheten. Her kostet det 20 nok for å overnatte og vi fikk deilig ris og seig, gammel kylling til middag.

Tidlig søndagsmorgen dro vi videre til en regnskog, Udzungwa mountains. Her skulle vi gå på en liten fjelltopp, se på aper og fossefall. Vi så ingen aper, men turen var likevel kjempeflott! Utrolig utsikt, og turen ble avsluttet med et forfriskende bad i en foss.

Tirsdag var vi tilbake i praksis, og til helgen kommer Miriam og Renate på besøk til oss!

Håper alt er bra med dere alle der hjemme, vi savner dere så masse!